Sedm a půl hodiny trvající opus magnum maďarského klasika spirituální kinematografie Bély Tarra zachycuje v průběhu několika podzimních dní návrat falešného proroka do zbídačelé vesnice kdesi v maďarské pustě. Mistrovské dílo modernismu bude pětadvacet let od své premiéry uvedeno v restaurované, digitalizované verzi v rozlišení 4K.
Formálně radikální černobílý snímek Satanské tango je v jádru přímočarým příběhem o dvojici podvodných mesiášů a spolupracovníků tajné policie, kteří oberou obyvatele zbídačelé vsi o jejich skromný majetek tím nejpodlejším způsobem: přesvědčí je, že jim pomohou žít lepší život. Impozantních sedm a půl hodiny trvající opus maďarského solitéra Bély Tarra je natočen v úchvatně komponovaných dlouhých záběrech, které sugestivně znázorňují různé druhy lidského i existenciálního úpadku a umocňují nevyhnutelnost naplňujícího se osudu. Mistrovské dílo modernismu popsala nejlépe slavná Susan Sontag: „Každá minuta tu ničí a ohromuje zároveň. Každý rok se na ten film ráda podívám, po zbytek života.“