Paměť - zrod Vetřelce
H. P. Lovecraft, antická mytologie, komiks i nejnovější objevy parazitologie. Dokument o vzniku přelomového snímku vás provede prvotními inspiracemi Vetřelce, složitým procesem vzniku filmu i zamyšlením nad jeho vlivem v kontextu vědecko-fantastického i hororového žánru, které navždy poznamenal.
Vetřelec ve své době nabídl radikálně odlišný pohled na to, jak může dopadnout setkání s mimozemskou civilizací. Antiseptická prostředí naleštěných kosmických lodí vystřídala potemnělá zákoutí plná unikající páry, krve a slizu, utopické představy o inteligentních bytostech řeznická morálka korporátní budoucnosti. Scottova syntetická industriální gotika ale nevznikla jen tak z ničeho – inspirací bylo mnoho, od obrazů Hieronyma Bosche a Francise Bacona přes laboratorní výzkumy cizopasných organismů až po zapomenuté žánrové filmy z 50. a 60. let, jejichž ukázky uvidíte. Dokumentární esej představí i dosud nepublikované rodinné archivy scenáristy Dana O’Bannona a výtvarníka H. R. Gigera.