Requiem pro panenku
Čtrnáctiletá Marika se omylem ocitá v ústavu pro mentálně postižené dívky. Kruté chování vychovatelek v ní postupně živí hněv, který všechny přivede k tragické události. Skutečným případem inspirované psychodrama se stalo synonymem žánrové rozpínavosti 90. let a dalo příležitost vyniknout Anně Geislerové v hlavní roli.
Reportáž novináře Josefa Klímy, zabývající se požárem z roku 1984, se stala inspirací debutu Filipa Renče, který se při studiu dokumentaristiky rozhodl látku rozpracovat do podoby hraného filmu. Výsledkem je sugestivní drama, vyprávějící příběh čtrnáctileté Mariky, sexuálně zneužité dívky, která se omylem ocitá v ústavu pro mentálně postižené chovanky. Kruté a lhostejné chování vychovatelek v traumatizované Marice postupně živí hněv, který všechny přivede k tragické události. Naléhavý snímek, jenž je synonymem žánrové rozpínavosti 90. let, nese známky Renčova příznačně expresivního stylu a dal příležitost vyniknout Anně Geislerové v hlavní roli.