Zakřiknutá Dana je odmítnuta milencem. Ve snaze vzbudit v něm žárlivost přemluví nejlepší kamarádku, aby jí dočasně půjčila svého partnera. Tím začíná přerod z ušlápnuté chudinky do všeho schopné manipulativní femme fatale. Čas sluhů získal v roce 1990 Zvláštní uznání za nejlepší debut v Cannes a zachytil společnost na sklonku pádu totality tak, jak ji komunistický režim na plátně ukázat rozhodně nechtěl.
Psychologický thriller i výstižná karikatura Československa těsně před sametovou revolucí. Přestože Čas sluhů získal v roce 1990 Zvláštní uznání za nejlepší debut v Cannes, tuzemskou cenzurou před rokem 1989 byl málem zamítnut. Ta totiž naprosto oprávněně v příběhu přerodu zakřiknuté medičky Dany v bezskrupulózní manipulátorku odhalila kritiku společnosti, která koncem 80. let upadala do bezbarvé beznaděje na straně jedné a politicky poplatné dekadence na straně druhé. Irena Pavlásková ve svém stylově výrazném debutu stvořila bezprecedentní antihrdinku, zvrácenou femme fatale, jež stejně jako tehdejší politický systém ničí jedince ve jménu svého vlastního prospěchu.