Kouř
Mladý inženýr Mirek přichází do továrny, aby vypracoval projekt na snížení emisí. Je však konfrontován se zkostnatělými pořádky a nekompetentními šéfy… Děj kultovního „rytmikálu totalitního věku“ je zasazen do sirnými výpary prosycených ostravských oceláren. Tvůrci jej okořenili svérázným humorem, sborovými recitacemi a tklivým saxofonovým leitmotivem.
Mladý inženýr Mirek přichází do továrny, aby vypracoval projekt na snížení emisí. Je však konfrontován se zkostnatělými pořádky a nekompetentními šéfy… Děj originálního „rytmikálu totalitního věku“ je zasazen do sirnými výpary prosycených ostravských oceláren. Tvůrci jej okořenili svérázným humorem, sborovými recitacemi a tklivým saxofonovým leitmotivem. Kouř vznikal v turbulentní době, kdy filmaři dělili čas mezi zkoušení filmových scén a stávky; do distribuce vstoupil v roce 1991, v době porevolučního nadšení však svým temným vyzněním diváky nepřesvědčil a úspěch nezískal ani u kritiků. S plynoucími léty rostla jeho obliba, až postupně získal status filmu kultovního, při jehož sledování si už třetí generace říká, že „Arnoštek je prostě boží“.