Forman vs. Forman
Film Forman vs. Forman je mimořádně ucelený portrét českého oscarového režiséra, unikátní svou důmyslnou střihovou skladbou, čerpanou z jiných materiálů i dosud neznámých záběrů z archivů jeho přátel a spolupracovníků. Při natáčení i v rozhovorech uvažuje tvůrce nad tématem svobody a jejího omezení.
Film Forman vs. Forman je mimořádně mnohostranným portrétem českého oscarového režiséra. Unikátní je svou důmyslnou střihovou skladbou, čerpající z již natočených materiálů, ale také z neznámých záběrů z tvůrcova života, objevených v archivech přátel a spolupracovníků. Se záměrem autorů, podpořeným stanicí ARTE, Miloš Forman souhlasil, ale sám už se na něm nemohl podílet. Je ale přítomen ve scénách z natáčení svých filmů a v dřívějších záznamech úvahami nad tématem svobody, umělecké práce a jejich omezení, o nichž s ním v první polovině 80. let diskutovali například Věra Chytilová či Jaromil Jireš. Autobiografickému vzpomínání slavného tvůrce propůjčil hlas jeho syn Petr Forman.