Lepší je být bohatý a zdravý než chudý a nemocný
Černá komedie o dvojici žen, klopýtajících na cestě za sny, jíž Juraj Jakubisko završil volnou trilogii o svobodě a štěstí a rozšířil reflexi společnosti o téma morálky, přitahuje hereckými jmény Deany Jakubiskové-Horváthové v roli Slovenky Nony a Dagmar Havlové v roli Moravanky Ester.
Nona a Ester, hrdinky černé komedie o svobodě, která nemusí být vždy sladká, se snaží po sametové revoluci vytěsnit vlastní kontroverzní minulost a vybudovat si lepší život. Nezvolí k tomu ale nejpoctivější cesty, navíc ve chvíli, kdy se jim začne dařit, příchod dávného milence Nony promění jejich náhodně uzavřené, nicméně pevné partnerství v rivalitu. Po filmech Vtáčkovia, siroty a blázni (1969) a Sedím na konári a je mi dobre (1989) uzavřel Juraj Jakubisko svou volnou trilogii o štěstí a svobodě v roce 1992 bláznivým příběhem dvou žen, klopýtajících na cestě za svými sny, v jehož satirickém tónu čteme také téma morálky a bohatství, aktuální už tehdy a dnes ještě více.