Oleg
Oleg, řezník z Lotyšska, hledá východisko ze své složité ekonomické situace v Bruselu; v důsledku křivého obvinění však přichází o domluvenou práci v masokombinátu. Když mu cestu zkříží charismatický Polák Andrzej, nabízející mu pomoc, zprvu se zdá, že se na něj usmálo štěstí… Mnohovrstevnatý, mrazivě realistický snímek, zobrazující osudy těch méně privilegovaných v srdci Evropské unie, měl premiéru na festivalu v Cannes.
Oleg, řezník z Lotyšska, hledá východisko ze složité ekonomické situace v Bruselu. Když v důsledku křivého obvinění přijde o práci v masokombinátu a cestu mu zkříží charismatický Polák Andrzej, nabízející mu pomoc, zprvu se zdá, že se na něj usmálo štěstí… Juris Kursietis ve svém druhém celovečerním snímku předkládá divákům mnohovrstevnaté, mrazivě realistické drama, zobrazující osudy těch méně šťastných v srdci Evropské unie. Výrazného diváckého účinku dosahuje mimo jiné díky kontrastu tlumeného herectví Valentina Novopolského jako osudem vláčeného Olega a expresivního výkonu polského herce Dawida Ogrodnika v roli Andrzeje. Snímek měl premiéru v sekci Quinzaine des réalisateurs na letošním festivalu v Cannes.