Pamatuj na hvězdy
Co zbude z obrazu, na němž se skrze proces tvůrčích zásahů stává původní vyobrazení nerozpoznatelným? V záběrech ožívá jakási elementární hmota, ze které se skládají všechny živé i neživé věci. Jedinečný film s působivým halucinogenním rytmem, skrze nějž lze prožít základní existenciální otázky vědomí a bytí.
Japonský umělec Takaši Makino ve svém posledním počinu skrze důsledný proces tvůrčích zásahů a úprav očišťuje pořízené záběry až do podoby, kdy se stávají nerozpoznatelnými. V obrazech zbavených svých referenčních bodů se přesto objevuje cosi esenciálního, jako by jimi prostupovala elementární hmota, ze které se skládají všechny živé i neživé věci, podobně jako při pohledu na pověstná černá plátna Marka Rothka. Pamatuj na hvězdy je jedinečným filmem s působivým halucinogenním rytmem, skrze nějž lze prožít základní existenciální otázky vědomí a bytí. Doprovodnou elektroakustickou hudbu složil nizozemský avantgardní pianista Reiner van Houdt.