Vetřelec
Kongeniální dílo scenáristy Dana O’Bannona, biomechanického surrealisty H. R. Gigera a vizionářského režiséra Ridleyho Scotta je i po 40 letech stejně působivé jako v roce 1979, kdy redefinovalo vědecko-fantastický žánr. Bytost pocházející z hlubin temného vesmíru není civilizovaným mimozemšťanem, pokoušejícím se o kontakt s lidskou rasou; vetřelec představuje absolutní zlo, stejně tak inteligentní jako nelítostné. Vizuálně podmanivý snímek pracuje s prapůvodním strachem z neznámého a z neviděného, uprostřed klaustrofobických kulis vesmírné obchodní lodi Nostromo, jejíž nesourodá posádka svede nerovný boj o přežití. Boj, o kterém se nikdy nikdo nedozví – protože ve vesmíru váš křik nikdo neuslyší.