Alexandrie... proč?
Stříbrným medvědem z Berlinale ověnčený snímek Alexandrie... proč? patří mezi Šahínovy vůbec nejoblíbenější filmy v zahraničí. Velkolepá autobiografická óda na předválečnou kosmopolitní Alexandrii vypráví příběh mladého herce (Šahína), který sní o studiu herectví v Americe. Rozmarný, mnohovrstevnatý a osvěžující snímek předkládá láskyplný pohled na Šahínovo rodné město tak, jak ho v té době znal jen málokdo žijící za hranicemi Egypta. V divácky vděčném snímku vystupuje řada tehdejších egyptských hvězd.