Zlatý podraz
Jakou cenu může mít vítězství? Výpravné sportovní drama režiséra Radima Špačka se vrací do bouřlivé historie československého basketbalu. Horlivý tým se rval na hřišti, podobně lítý boj ale hráče čekal i mimo něj. Společenské otřesy s nastupujícími diktaturami férovou hru nerespektovaly.
Na hřišti podávali neuvěřitelné výkony, mimo něj však museli zápolit s dobou, která jejich úspěchům nepřála a pravidla férové hry nerespektovala. Výpravné sportovní drama velkolepým způsobem připomíná osudy československého basketbalového týmu, který mezi lety 1938 a 1951 bojoval hned na několika frontách. Režisér Radim Špaček mísí napětí ze hry se společenskými otřesy, jeho snímek však obsahuje i prvky milostného dramatu. František, jeden z hráčů, potkává na poválečném mistrovství světa v Ženevě krásnou Michelle, osud však jejich lásce není nakloněn. Scénář je inspirovaný skutečnými událostmi, které v knize Nebáli se své odvahy popsali Jakub Bažant a Jiří Závozda.