Dědictví aneb Kurvahošigutntág
Komedie prosycená hláškami a jiskřící vulgaritami, především ale vizionářská moralita o nové době, kdy peníze mění člověka i společnost. Vrchol porevoluční kariéry Věry Chytilové obdivuhodně předběhl období svého vzniku, neboť v patáliích zbohatlého chasníka Bohuše (Boleslav Polívka) předpovídá mnohé parazitní jevy objevující se po změně státního zřízení.
„Nová doba! Host vyhazuje vrchního!“ hřímá rozčilený číšník před neurvalým hostem, z něhož se právě vyklubal nový majitel podniku: v jádru dobrosrdečný, avšak penězi, které mu přihrála náhoda, pokřivený chasník Bohuš (Boleslav Polívka). Stejná nová doba, kdy jsme oslněni čerstvě nabytou svobodou přehlédli bující aroganci mocných, povýšenost bohatých, uctívání luxusu či xenofobii. Komedie prosycená hláškami, především ale vizionářská moralita o tom, jak peníze mění člověka i společnost. Až čas ukázal, že stylizovaný scénář jiskřící vulgaritami, který si Polívka s pomocí Chytilové napsal na tělo, svou předpovědí obdivuhodně předběhl období svého vzniku.