Skandinávské mlčení
Bratr se sestrou se vydávají na cestu tichou zimní krajinou, těžce však po letech odloučení hledají způsob, jak spolu komunikovat. Minimalistická studie nelehkého sourozeneckého vztahu předkládá tři variace příběhu a táže se, zda může čas zahojit rány minulosti.
V pořadí druhý celovečerní snímek Marttia Heldeho nás zavádí do tiché zimní krajiny, kde se po letech setkává z vězení čerstvě propuštěný bratr se sestrou. Společně se vydávají na cestu, těžce však hledají způsob, jak spolu komunikovat. Zda si jeden druhého pustí k tělu, bude záležet na tom, postaví-li se oba k traumatům z minulosti čelem. Minimalistická studie nelehkého sourozeneckého vztahu předkládá tři variace příběhu a nabízí divákovi rozdílné perspektivy, jak lze na dění pohlížet. Výsledkem je soustředěný ponor do vnitřního světa postav, jehož intenzitu podtrhuje výtvarná černobílá kamera a ambientní hudební doprovod.