Příběh Marie
Konec 19. století. Do francouzského kláštera Larnay se dostává hluchoslepá dívka Marie, jež je sestrami brzy překřtěna na „divoké zvířátko“. Nemluví, nechodí, neumí se začlenit do společenství. Sestra Marguerite se ale nevzdává a s obdivuhodnou trpělivostí Marii naučí hmatovou a později i znakovou řeč. Dojemný příběh, jenž se dodnes i v odborné literatuře označuje za zázrak.
Příběh, který i do odborné literatury vstoupil s přívlastkem zázračný, se odehrál koncem 19. století ve Francii v klášteře Larnay, kde řádové sestry pečovaly o hluchoslepé děti. Jedním z nich se měla stát i Marie Heurtinová, dívka bez základních komunikačních dovedností, jež sama nedokázala ani chodit. Zdánlivě beznadějného případu se ujala sestra Marguerita a trpělivě dívku učila znakovou a hmatovou řeč, aby děvče pochopilo vztah mezi předmětem a posunkem. Jakmile se toto podařilo, nastal již výše zmíněný zázrak. Nejenže Marie zvládla znakovou řeč, ale později i Braillovo písmo, šití, psaní na stroji a další dříve nepředstavitelné dovednosti. Snímek dojemný jako příběh sám.