Nova Lituania
Píše se rok 1938 a nová válka je na spadnutí. Geograf Gruodis přichází se svérázným řešením situace: navrhuje, aby se v zámoří vytvořila „záložní Litva“, kam by se přesunulo obyvatelstvo v případě ohrožení… Debutující režisér pomocí pečlivě komponovaných černobílých záběrů přetavil originální námět do sevřeného dramatu muže, snažícího se zachránit svou vlast a na druhé straně čelícího rozpadu vlastního manželství.
Píše se rok 1938. Zatímco mladý litevský stát slaví dvacet let své nezávislosti, situace v Evropě je čím dál vyhrocenější a nová válka je na spadnutí. Geograf Feliksas Gruodis přichází se svérázným řešením situace: navrhuje, aby se v zámoří vytvořila „záložní Litva“, kam by se přesunulo obyvatelstvo v případě ohrožení, a pro svůj plán se pokouší získat podporu v nejvyšších politických kruzích… Originální námět přetavil debutující režisér pomocí pečlivě komponovaných černobílých záběrů do sevřeného dramatu, jehož hrdina se na jedné straně snaží uskutečnit utopický plán a zachránit svou vlast, na straně druhé čelí plíživému rozpadu vlastního manželství.