Pohoří snů
Dokumentární esej je vyprávěním o horách, stejně jako o vlastní paměti, protože pásmo And odjakživa brání Chilany před okolním světem a zároveň je od něj nelítostně izoluje. Historie země je tak navždy spojena s tímto nehostinným, a přesto nádherným pohořím, které je možná její poslední nadějí.
Když v Chile vychází slunce, musí šplhat po kopcích a skalních stěnách, než se dostane nad vrcholky hor. Andy jsou totiž v Chile všude. Přesto jsou stále pro většinu obyvatel neznámým teritoriem. Patricio Guzmán se vydává na cestu podél pohoří, elegantní letecké záběry horských scenerií jako obvykle lemuje jeho melancholický komentář. Jeho Andy ale nejsou jen netečným horským masivem, cesta po jejich vrcholcích je zároveň rekonstrukcí historie Chile a pokusem o navrácení ztracené paměti. Po poušti v Touze po světle a moři v Perleťovém knoflíku pak Pohoří snů uzavírá režisérovu osobní chilskou trilogii.