Stezky slávy
Ohavnost války, jak ji zažívají řadoví vojáci, se sráží s obrazem, který válce dávají cyničtí generálové, pro které je válečný „provoz“ pouhou hrou gest. Adaptaci protiválečného románu povyšuje opulentní vizualita, množství drásavě ironických momentů a herecký výkon Kirka Douglase.
Kirk Douglas exceluje v roli plukovníka Daxe, který se snaží zachránit řadové vojáky před nesmyslnou exemplární popravou. Ohavnost války, jak ji zažívají, se sráží s obrazem, který válce dávají cyničtí generálové, pro něž je válečný „provoz“ pouhou hrou gest plnou pozlátka. Ve zpracování stejnojmenného protiválečného románu Humphreyho Cobba rozvíjí Stanley Kubrick vizuálně velkolepý styl, kombinující dlouhé jízdy a výrazné kompozice. Ve výpravných kulisách nachází prostor pro hořce ironické momenty, které vystihují nesmyslnost a krutost válečné mašinérie, ať už na bojišti, nebo před soudním tribunálem zasedajícím v barokním sále.