Nemesis
Sedm let sledoval režisér Thomas Imbach ze svého okna demolici starého nádraží a následnou stavbu obrovského vězení, ve kterém bude umístěn velký počet cizinců. Jednoduchý pohled z okna se postupně stává nejen portrétem náhodných návštěvníků stavby, ale také pečlivě komponovaným příspěvkem v debatě o směřování moderního Švýcarska.
Sedm let snímal režisér na filmový materiál velké staveniště před svým domem. Historické curyšské nádraží je postupně bouráno a na jeho místě roste věznice. Během stavby se zde objevují zatoulaní milenci, osamělá liška či filmový štáb, pořádá se tu food festival anebo nácvik policejního zásahu. Nekonečný lidský mumraj snímá kamera z neosobního pohledu skoro jako v přírodovědném dokumentu, dodatečná práce se zvukem z něj dělá grotesku ve stylu Jacquese Tatiho, úryvky dopisů uvězněných migrantů nastolují otázky o mizející historii a nejisté budoucnosti, pohlcující lidské osudy v industriálním komplexu. Město se zastavuje v čase a nabízí nečekané příběhy. Film, ze kterého nespustíte oči.