Last and First Men
Experimentální audiovizuální sci-fi báseň Jóhanna Jóhannssona je zasazena do daleké budoucnosti, v níž lidstvo dospělo k zániku. Nabízí unikátní zážitek mimo známý čas a prostor. Majestátní černobílý vizuál rezonuje s typicky dunivým sound designem islandského autora a společně s recitativem Tildy Swinton vytváří působivý celek.
V daleké budoucnosti se lidská rasa ocitá na hraně zániku. Z její bývalé slávy zbývají už jen osamělé a surreálné monumenty, které vysílají naléhavá poselství do prázdnoty vesmíru. Jediný, posmrtně dokončený celovečerní film islandského skladatele Jóhanna Jóhannssona je originální audiovizuální hypnotickou sci-fi básní, ve které se reálné brutalistní betonové ornamenty mění ve zneklidňující objekty z daleké budoucnosti. Kontrastní černobílé záběry 16mm kamery ve spojení s majestátním minimalismem Jóhannssonovy hudby vytváří z filmu unikátní zážitek mimo povědomý čas a prostor. Osobitost celku prohlubuje snový recitativ Tildy Swinton, která film doprovází sci-fi povídkou Olafa Stapledona.