Výheň
Strhující drama s prvky westernu se odehrává za zlaté horečky v západní Austrálii na sklonku 19. století. Přibližuje málo známou komunitu afghánských, indických a perských jezdců na velbloudech, kteří při převážení zboží často spoléhali na pomoc domorodých obyvatel. To platí i pro muslimského mladíka Hanifa, jehož život po setkání s australským lupičem Malem už nikdy nebude stejný.
Strhující, pro velké plátno určené drama s prvky westernu, odehrávající se za zlaté horečky v západní Austrálii na sklonku 19. století, přibližuje málo známou, leč pozoruhodnou komunitu afghánských, indických a perských jezdců na velbloudech, kteří při převážení zboží mezi koloniemi a zlatokopeckými tábory často spoléhali na pomoc domorodých obyvatel. To platí i pro muslimského mladíka Hanifa (vycházející hvězda egyptského filmu Ahmed Malek), jehož život po setkání s australským lupičem Malem už nebude nikdy stejný. Podivná dvojice, obtěžkaná dvěma zlatými cihlami a pronásledovaná horlivým policejním strážmistrem, se vydává na strastiplnou cestu. Ceněný snímek z loňského festivalu v Benátkách.