Duchové
Vítězný snímek Týdne kritiky na loňském benátském festivalu se prodral se šarmantní razancí mezi nejpozoruhodnější debuty roku. Temno, do kterého je ponořen Istanbul velmi blízké budoucnosti, nesouvisí zdaleka jen s náhlým proudovým nárazem. Čtyři postavy, čtyři fascinující tváře zneklidňující metropole a jedné z jejích čtvrtí procházejí procesem gentrifikace na cestě k „novému Turecku“. Matka, jejíž syn je ve vězení, mladá tanečnice, umělkyně feministka a chlápek, jemuž vychytralost kouká z očí. Azra Deniz Okyay přináší punkově neurvalý pamflet o ceně osobní svobody a důstojnosti opomíjených.