Ze dna
Plán vystavět na posvátné hoře Mauna Kea obří teleskop budí na Havaji kontroverze. Můžeme hledět vzhůru do vesmírných výšin a ignorovat půdu, na které přitom stojíme? Esejistický film poodhaluje koloniální zátěž současné západní vědy a její výdobytky zasazuje do překvapivých souvislostí. Astronomové se podobají středověkým kartografům, kteří načrtávají mapky určené budoucím expedicím. Polynéské čluny možná poslouží jako model pro futuristická kosmická plavidla. Snímek valící se jako láva eklekticky provazuje racionální argumenty s performativními výstupy a domorodé hledisko působivě kontrastuje s odlidštěnými záběry hypermoderních strojů i dechberoucími kompozicemi havajské přírody.