Luzzu
Dokumentárně-realistické drama Luzzu je mimořádně vyzrálý, autenticky působící debut Alexe Camilleriho o evropské chudobě, tradici a lidské důstojnosti. Maltsko-americký režisér, producent, scenárista a střihač v jedné osobě film zasadil mezi rybáře, bojující o vlastní budoucnost.
Luzzu je tradiční dřevěný typ lodi maltských rybářů. Stejnojmenné dokumentárně-realistické drama je mimořádně vyzrálý, autenticky působící debut producenta, scenáristy, režiséra a střihače Alexe Camilleriho. Film se odehrává mezi maltskými rybáři, řada z nich také ve filmu hraje. Hlavní hrdina snímku Jesmark Saliba svou luzzu zdědil po svém otci. Rybáři mimo korporátní prostředí, kteří se neúčastní neekologického průmyslového lovu, málo vydělávají a čelí značnému sociálnímu tlaku. Jesmarkovi se navíc nedávno narodilo dítě, a právě snaha zajistit rodinu ho vede do prostředí nelegálního lovu. Luzzu vypráví o obtížích evropské nižší střední třídy žijící nad hranicí chudoby i o ztrátě tradic.