Utéct
Tváří v tvář společné budoucnosti s partnerem nedokáže 36letý Amin utéct před minulostí, kterou skrýval 20 let. Skrze animaci a vedené rozhovory zaznamenává snímek Utéct nebývale hluboké svědectví muže, který v konfrontaci s traumatizujícími vzpomínkami na imigraci z Afghánistánu znovuobjevuje své já a význam domova.
Když zkušený autor rádiových dokumentů Jonas Poher Rasmussen po čtyři roky zaznamenával vzpomínky svého přítele na imigraci z Afghánistánu, pochopil, nakolik je audioforma pro zachycení pohnutého osudu nedostatečná. Animace se stala cestou, jak si protagonista, vystupující pod pseudonymem Amin Nawabi, mohl ponechat svou anonymitu, přesto otevřeně promluvit o svízelném dětství a dospívání. Výsledkem je nebývale hluboké svědectví muže, který se po dvacet let snažil vytlačit tíživé vzpomínky, aby se stal Evropanem. Je to příběh o znovuobjevení sebe sama a významu domova, který lze nalézt pouze tehdy, když přestanete utíkat před tím, kým jste.