Pan učitel Bachmann a jeho třída
Nekonformní 65letý učitel Dieter Bachmann z německého Stadtallendorfu je hlavní postavou 217minutového observačního dokumentu oceněného na Berlinale cenou poroty. Snímek je detailní a nesmírně pozitivní podívanou, svědčící o potřebě znovunalézat smysl nejen školství, ale i veřejných institucí a vůbec soužití v současných západních společnostech.
Nekonformní 65letý učitel Dieter Bachmann, často oblečený v tričku AC/DC, přistupuje k žákům z druhého stupně základní školy jako málokdo. Víc je vede životem, než jen vzdělává v intencích školních osnov. Otevřeně diskutuje s multikulturní třídou o osobních problémech, rodinách i německé minulosti. Průběh jednoho školního semestru, během kterého máme možnost sami vidět změny u mnoha žáků i vývoj vzájemných vztahů, zcela ospravedlňuje 217minutovou stopáž. Observační dokument Marie Spethové je pozitivní podívanou, vracející naději v možnosti vzdělávání. Film oceněný na Berlinale cenou poroty navíc výborně svědčí o potřebě znovunalézat smysl veřejných institucí a perspektivy soužití na současném Západě.