Chuť
Nejpodivnější film letošního jara vznikl ve Vietnamu. Příběh nigerijského fotbalisty Bassleyho začíná ve slumech Ho Či Minova Města. Bizarní peripetie ho však ze skličujících kulis dovedou k primálnímu soužití v nepravděpodobném společenství. Režisér samouk Lê Bảo zkombinoval syrové a estetizované natolik svérázným způsobem, až si Chuť od britského Guardianu vysloužila nálepku největšího „arthouse UFO“ berlínského festivalu.
Nejpodivnější film letošního jara vznikl ve Vietnamu. Režisér samouk Lê Bảo zkombinoval syrové a estetizované natolik svérázným způsobem, až si Chuť od britského Guardianu vysloužila nálepku největšího „arthouse UFO“ berlínského festivalu. Příběh nigerijského fotbalisty Bassleyho, jehož kariéru v cizí zemi zabrzdí zlomenina nohy, začíná ve slumech Ho Či Minova Města. Neutěšené kulisy zahlcují smysly: holé zdi, přítmí interiérů a vlezlá vlhkost dokreslují jeho pocit sklíčenosti z nepřátelské metropole. S povděkem proto přijímá možnost bydlet v primální pospolitosti se čtyřmi ženami, kde se existence scvrkne na nejmenší myslitelnou velikost, až se jim vyjeví skutečně základní lidské potřeby.