První celovečerní film slavného marockého režiséra El-Maanouniho nabízí sžíravý portrét dědice z vesnické rodiny, jenž se zmítá mezi rodinnými závazky a snem odejít do města za jinou a lepší budoucností. El-Maanouniho průkopnický dokumentární film svou syrovostí a nekompromisností připravil půdu pro následnou vlnu realismu, jež otřásla arabskou kinematografií.
Alyam, Alyam je první celovečerní film slavného marockého filmaře El-Maanouniho, známého především díky kultovnímu hudebnímu dokumentu Trances (1981). Jde o sžíravý portrét dědice z vesnické rodiny, jenž se zmítá mezi rodinnými závazky a snem odejít do města za jinou a lepší budoucností. Průkopnický dokumentární film předkládá syrový a nekompromisní obraz ztracené marocké generace, neúprosně pohlcované moderními vlivy, a zdůrazňuje zničující břemeno mužství. Režisér svým snímkem připravil půdu pro následnou vlnu realismu, jež otřásla arabskou kinematografií. Jeden z raných klenotů arabského dokumentárního filmu upadl na několik desetiletí v zapomnění. The Film Foundation mu však díky restaurované verzi vdechla nový život.