Kárová dáma
Film Niny Menkesové, který je často označován za americkou Jeanne Dielman, je dnes všeobecně považován za nepřekonatelné mistrovské dílo 90. let. Snímek, složený převážně z působivých, statických záběrů v dějově roztříštěném vyprávění se nepodobá ničemu, co v té době v americké nezávislé kinematografii vzniklo.
Druhý celovečerní film Niny Menkesové bývá často označován za americkou Jeanne Dielman. Dlouho zapomenutý radikální snímek je dnes všeobecně považován za nepřekonatelné mistrovské dílo 90. let. Jde o strohou, pronikavou sondu do života uzavřené krupiérky blackjacku, která hledá smysl života v chladném a odcizeném Las Vegas. Károvou dámu převážně tvoří působivé statické záběry, skládající se v nedějové, roztříštěné vyprávění, které se nepodobá ničemu, co ve své době v americké nezávislé kinematografii vzniklo. Jde o avantgardní snímek s minimem dialogů, který zcela zbavuje město hříchu jeho půvabů; o postapokalyptickou vizi odlidštěného kapitalismu a amerického snu, který se zvrtl. Zároveň je to také nelítostná feministická výpověď o schopnosti ustoupit a něčeho se vzdát.