Snímek Poklad, natočený podle povídky známého sinhálského spisovatele G. B. Senanayakeho, vypráví příběh o zlenivělém bohatém muži středního věku, který narazí na mapu k pokladu. Získat jej ale může jen tak, že obětuje pannu. Vrcholné dílo nejvlivnějšího srílanského filmaře, Lestera Jamese Periese, je zároveň jeho nejkontroverznější a nejtemnější snímek.
Vrcholné dílo nejvlivnějšího srílanského filmaře, Lestera Jamese Periese, je zároveň jeho nejkontroverznější a nejtemnější snímek. Film Poklad, natočený podle povídky známého sinhálského spisovatele G. B. Senanayakeho, vypráví příběh o zlenivělém bohatém muži středního věku, který narazí na mapu k pokladu. Získat jej ale může jen tak, že obětuje pannu. Odměřené tempo, pečlivá výprava a sugestivní kamera spoluvytváří atmosférický příběh, který je zároveň meditací o rozpadajících se třídních strukturách a ničivém dědictví evropského kolonialismu.