Úsvit
Matje a jeho rodina čelí nejen nerozřešenému traumatu z minulosti, ale i dilematu, zda uprchnout do města, nebo zůstat v radikalizující se společnosti, v níž panuje stále větší propast mezi vyvolenými a podřadnými. Dystopicky laděný snímek Dalibora Mataniće vypráví o tom, že k boji se zlem venku a běsy uvnitř nás pouhá víra občas nestačí.
Matje a jeho rodina čelí nejen nerozřešenému traumatu z minulosti, ale i dilematu, zda uprchnout do města, nebo zůstat v radikalizující se společnosti, v níž panuje stále větší propast mezi vyvolenými a podřadnými. Napínavý, dystopicky laděný snímek a zároveň druhý díl Slunečné trilogie uznávaného chorvatského režiséra Dalibora Mataniće vypráví o tom, že k boji se zlem venku, ani s běsy uvnitř nás pouhá víra občas nestačí. S temnou minulostí se totiž nejprve musíme smířit a za světlo, jež očekáváme s příchodem úsvitu, je mnohdy třeba bojovat.