Manželský pár Libuše a Jaromír spolu žijí dlouho, možná až příliš. Zdá se, že jejich dny uvázly v bludném kruhu životního vyčerpání, které si ani jeden nechtějí přiznat. Manželé by takto mohli dožít, to by ale nesměli být obdarováni motivačním balíčkem od agentury Slunce… Průzkum podzimu života coby období, ve kterém se z lehkých vrtochů stávají neměnné zákony, jejichž porušení je skoro fyzicky nemožné.