Zloději
Osamu žije s rodinou v provizorním domě na periferii a na živobytí si přivydělává krádeží. Po jedné akci se ujme zanedbané holčičky Juri, čímž však spustí nečekaný sled událostí, jež vedou k odhalení dlouho skrývaného rodinného tajemství. Vrstevnaté drama umně redefinuje pojem rodiny a nadřazuje odpovědnost za druhé nad společenské normy.
Námezdní dělník Osamu žije s rodinou v provizorním domě na periferii a na živobytí si přivydělává drobnými krádežemi, do nichž zasvěcuje i svého malého syna. Po jedné zdařilé akci oba zahlédnou zanedbanou, rodiči očividně nechtěnou holčičku Juri, která si osaměle hraje na balkóně uprostřed mrazu, a ujmou se jí. Tím však spustí nečekaný sled událostí, které vedou k odhalení dlouho skrývaného rodinného tajemství. Vrstevnaté drama oceňovaného japonského režiséra umně redefinuje význam pojmu rodina a nadřazuje empatii a odpovědnost za druhé nad morální normy společnosti. Zlatá palma v Cannes 2018.