Domácí vězení
Když profesor David obviní na sociálních sítích místního starostu z korupce, odezva na sebe nenechá dlouho čekat. Proti Davidovi je vzneseno vykonstruované obvinění, a muž se ocitá v domácím vězení… Pečlivě rytmizovaný snímek přináší nesmlouvavou kritiku politické situace v Rusku i obraz covidové doby. V hlavní roli této pichlavé politické satiry exceluje Merab Ninidze.
Když profesor David obviní na sociálních sítích místního starostu z korupce, odezva na sebe nenechá dlouho čekat. Proti Davidovi je vzneseno vykonstruované obvinění a muž se ocitá v domácím vězení… První film Alexeje Germana ml. uvedený v Cannes se oproti předchozím snímkům tohoto významného ruského režiséra vyznačuje produkční skromností a absencí obrazové opulence, která však zároveň umožňuje výraznější koncentraci na vykreslení dané situace i větší ponor do psychologie hlavní postavy. Pečlivě rytmizovaný snímek lze vnímat jako nesmlouvavou kritiku politické situace v Rusku stejně jako obraz covidové doby. V hlavní roli politické satiry o boji jednotlivce a o obtížnosti zachování morální integrity v dnešním Rusku exceluje Merab Ninidze.