Město duchů
Na poli celovečerního filmu se debutující Ely Dagher (Zlatá palma za krátký snímek Waves ’98 v roce 2015) na letošní festival v Cannes vrátil s působivým, temně zasněným portrétem rodného Bejrútu. Tajemnou melancholií obestřená Jana se domů vrací z pařížského pobytu, snad navázat znovu kontakt s minulostí, snad pochopit, co zapříčinilo proměnu magické libanonské metropole v město duchů.
V roce 2015 získal Ely Dagher v Cannes Zlatou palmu za nejlepší krátkometrážní snímek Waves ’98, který tehdy uvedl MFF KV v rámci Týdne libanonského filmu. Letos se na nejvýznamnější filmový festival světa, konkrétně do sekce Quinzaine des réalisateurs, vrátil s celovečerní prvotinou, působivým, temně zasněným portrétem rodného Bejrútu. Tajemnou melancholií obestřená Jana (Manal Issa, k vidění i v letos taktéž uváděném snímku Krabice vzpomínek) se domů vrací z pařížského pobytu, snad navázat znovu kontakt s minulostí, snad pochopit, co zapříčinilo proměnu magické libanonské metropole v město duchů omývané vlnami unikavého moře.