Noc ohňů
Pokud si něco matky v osamělé horské vesnici nepřejí, je to porodit dceru. Jsou to totiž právě dívky, které si kartel, řádící v krajině, nesmlouvavě bere za své. Dokumentaristka Tatiana Huezo ve své fikční prvotině přináší naléhavý příběh dětí a žen, jejichž život je od útlého věku v ohrožení.
Pokud si něco matky v horské vesnici nepřejí, je to porodit dceru. Jsou to totiž právě dívky, které si kartel, řádící v krajině, nesmlouvavě bere za své a skrze jejichž pohled je svět na osamělém místě nahlížen. Tatiana Huezo, uznávaná autorka sociálně kritických dokumentů, se ve svém novém snímku vůbec poprvé vydala na pole fikčního filmu, aby přinesla naléhavý příběh těch, jejichž život je od útlého věku v ohrožení. Ve volné adaptaci stejnojmenného románu Jennifer Clement se jí nadto díky autentickému projevu dětských neherců a působivému vizuálu podařilo vykreslit až magický rozměr dobrodružství, které toulky opuštěnými domy a okolní přírodou hrdinkám přináší.