Ženy pláčou
Hned několik žen se setkává se zkouškami a traumaty, jež příznačně pramení ze způsobu, jak s nimi zacházejí muži, potažmo celá společnost. Vpravdě feministický film razantně popírá objektivizaci žen a nechává naplno zaznít jejich hněv a frustrace, což z něj činí jeden z nejpolitičtějších a nejnaléhavějších snímků letošní selekce Un Certain Regard.
Hned několik žen z jedné rodiny se setkává se zkouškami a traumaty, jež příznačně pramení ze způsobu, jak s nimi zacházejí muži, potažmo celá společnost. Ať je to zkušenost s nakažením virem HIV, nebo sebevražedné myšlenky na mateřské dovolené, Vesela Kazakova spolu s Minou Milevou a celým tvůrčím kolektivem přináší výbušné drama, jež je přímou obžalobou patriarchálních hodnot a jejich dopadu na život žen v současném Bulharsku. Vpravdě feministický film, razantně popírající objektivizaci žen, nechává naplno zaznít jejich hněv a frustrace, což z něj činí jeden z nejpolitičtějších a nejnaléhavějších snímků letošní selekce Un Certain Regard, kde měl druhý společný hraný projekt autorek svou světovou premiéru.