Évonprs deníky
Nejen Crista, Carloto a João, tři nerozluční přátelé, ale také celý filmový štáb se stávají protagonisty filmového experimentu, natočeného během lockdownu. Ponořte se do sytě barevného světa jednoho z nejhravějších snímků z období pandemie, pro který se omezení života stalo zdrojem inspirace a čiré radosti z procesu tvorby.
Crista, Carloto a João chtějí postavit skleník pro motýly. Tři přátelé přitom nejsou jedinými, kdo se ve snímku Évonprs deníky věnují svému projektu. Jsou jimi i samotní autoři filmu Miguel Gomes a Maureen Fazendeiro, kteří se spolu s celým štábem stali hrdiny filmového experimentu, v němž fikce nepozorovaně přechází do dokumentárních pasáží, aby nejen obnažila kreativní proces, ale také zprostředkovala čistou radost z práce s filmovým médiem. Pandemie všem možná nesmlouvavě zkomplikovala život, pro tvůrčí tým se naopak stala podnětem, jak v omezení hledat inspiraci. Hoďte chronologii za hlavu a ponořte se do sytě barevného světa jednoho z nejhravějších snímků lockdownové kinematografie.