Kde alibi nestačí
„Znuděná panička, manžel si ji vzal pro reklamu, a pitomý kluk, kterému lichotí, že chodí se Švýcarkou.“ Slova vyšetřovatele Tůmy by seděla spíš na evropské melodrama, ve skutečnosti zazní v československé detektivce. Dvojice kriminalistů, padělané léky, exkluzivní prostředí karlovarského hotelu a Oldřich Nový v roli stárnoucího ředitele Krause.
Detektivní sérii „Alibi“ tvoří tři filmy uvedené v letech 1959 až 1965 a prochází jí hlavně dvojice vyšetřovatelů: kapitán Tůma (Karel Höger) a nadporučík Líbal (Josef Bek). U příležitosti křtu monografie o Oldřichu Novém uvedeme prostřední díl Kde alibi nestačí (1961), který přivádí kriminalisty vyšetřující padělky léků do karlovarské společnosti. Oldřich Nový jim sekunduje ve výrazné vedlejší roli ředitele mezinárodního hotelu Krause; muže se slabostí pro nadstandardní životní styl a mladší ženu, která jeho city neopětuje. Ve filmografii předního domácího herce jde o nezvykle komplexní postavu: prakticky uvažující a partnersky oddanou, ale i usouženou, cynickou a ve svém trápení až hrozivou.