Nebudeš sama
Odlehlá horská vesnice je ohrožována krvelačnou čarodějnicí Marií, jejíž duch se dokáže vtělit do těl zavražděných lidí či zvířat. Jednoho dne čarodějnice poznamená novorozenou Nevenu, čímž navždy zpečetí dívčin osud… Stalevski v atmosférickém hororu originálním způsobem pracuje s makedonskou mytologií, umně spřádá folklórní motivy s tématem postavení žen i s existenciálními otázkami.
Odlehlá horská vesnice je ohrožována krvelačnou čarodějnicí Marií, jejíž duch se dokáže vtělit do těl zavražděných lidí či zvířat. Jednoho dne čarodějnice poznamená novorozenou Nevenu, čímž navždy zpečetí dívčin osud… Debutující režisér makedonského původu ve svém atmosférickém hororu zavádí diváky do prostředí své rodné země v 19. století; originálním způsobem pracuje s místní mytologií a zároveň přibližuje dobové poměry, umně spřádá folklórní motivy s tématem postavení žen i existenciálními otázkami. Malickovsky poetický, místy notně krvavý snímek doplňuje hypnotický soundtrack Marka Bradshawa a výrazné herecké výkony ženského hereckého ansámblu v čele s Anamarií Marincou či Noomi Rapace.