Sonáta
Příběh o naději i o tom, že nikdy není pozdě začít znovu a splnit si zdánlivě nesplnitelný sen. Všichni žijí v přesvědčení, že čtrnáctiletý Grzegorz trpí poruchou autistického spektra, jen jeho nová asistentka odhalí, že ve skutečnosti má jen těžkou nedoslýchavost. Po správné léčbě se chlapec začíná otevírat světu, ze kterého byl tak dlouho vyloučen… Příběh podle skutečných událostí.
Rodina čtrnáctiletého Grzegorze se již smířila s tím, že chlapec trpí poruchou autistického spektra. Diagnóza mu byla několikrát potvrzena, a tak se není čemu divit, že rodiče zpochybňují podezření synovy nové asistentky, že chlapec trpí ztrátou sluchu, nikoliv autismem. O to větší je jejich překvapení, když lékař tuto teorii potvrdí. Po úspěšné operaci získává Grzegorz implantát a postupně se otevírá světu, ze kterého byl tak dlouho vyloučen. Konečně také může slovy vyjádřit svůj největší sen; hrát na klavír a koncertovat před plným sálem… Leitmotivem fascinujícího příběhu podle skutečné události je naděje. Naděje, kterou neztratil Grzegorz a kterou postupně znovu našla i jeho rodina.