Co stát, to reprezentativní záběr, abecedně – od Alabamy po Wyoming. Portrét USA ve dvaapadesáti výjevech, které vzdorují pohlednicové kráse, přesto jsou ale nepopiratelně uhrančivé. Systematický, a přece nepředvídatelný film – mimo jiné tím, jak odhaluje, že i konceptualisté mají smysl pro humor.
James Benning je umělec se schopností proměňovat způsob, jakým se díváme na filmy – a vlastně i na okolní svět. Ve svém nejnovějším projektu se částečně vrací k filmu, který natočil s Bette Gordonovou v roce 1975. Jejich tehdejší výpravu po Spojených státech doprovázely rádiové hity, teď jsou „jeho“ Státy o kus tišší. Prostor dostávají záběry vábivé přírody, ale též úpadku infrastruktury, a tedy i životní úrovně. Jak se do záběrů vpisuje nátura jednotlivých států? Jaké charakteristiky si s nimi spojujeme? Lze zachytit Floridu bez kýčovitých barev? A dává smysl je takto rozdělovat, když se bavíme o spojených státech?