Gregorovi: Pojď se mnou do kina
Letos devadesátiletý filmový historik Ulrich Gregor a jeho žena Erika v dokumentu ozřejmují, proč artové kino, v němž divákům představili přes 16 tisíc filmů, pojmenovali Arsenal a co podle jejich představ vyjadřuje název významné nezávislé sekce Forum, kterou v rámci Berlinale založili a po třicet let určovali její program. Portrétní dokument je zároveň vzrušující výpravou do historie filmu i společenského vývoje v NSR a Evropě.
Dvaašedesát let manželství, naplněného společným zájmem a těsnou spoluprací, jež zásadně formovala německou filmovou kulturu. Založili Klub přátel německé kinematéky (1963) a artové kino Arsenal (1970), založili sekci Forum (1970), která proměnila koncepci Berlinale, během života zhlédli přes sto tisíc filmů – to jsou jen některé údaje z dokumentu o německém filmovém historikovi Ulrichu Gregorovi a jeho ženě Erice. Přes pokročilý věk v něm vystupují jako oslniví průvodci, kteří s obrovskými znalostmi, intelektuální reflexí a zaujetím komentují množství fotografií, úryvků z dobových reportáží o rušném festivalovém či klubovém dění a také ukázek z filmů, znamenajících důležité mezníky ve vývoji kinematografie i divácké recepce.