Rubikon
Rok 2056. Na zdevastované planetě Zemi dochází kyslík a je třeba hledat řešení. Jedním z nich může být projekt rozvíjený na vesmírné základně Rubikon pod vedením svérázného genetika Dimitriho. Čistokrevná sci-fi Rubikon je v kontextu evropské kinematografie ojedinělým úkazem. Žánru navzdory hledá odpovědi na otázky ohledně klimatické krize i osobní odpovědnosti jednotlivce za blaho lidstva.
Rok 2056. Kontrola nad zdevastovanou Zemí je rozdělena mezi sedm vládních korporací. Dochází kyslík a lidstvo je nuceno hledat nové cesty přežití. Možné řešení slibuje vesmírná základna Rubikon, kde pod vedením genetika Dimitriho vzniká na vnějším prostředí nezávislý ekosystém. Na inspekci projektu přijíždí vojačka Hanna a vědec Gavin. Ve chvíli, kdy se trojice na orbitě setkává, ještě netuší, že se možná brzy stanou jedinými přeživšími lidmi v celém vesmíru… Celovečerní debut režisérky Magdaleny Lauritschové je v kontextu evropské kinematografie ojedinělým úkazem. Čistokrevné sci-fi, které se však nevyhýbá zásadním otázkám. Musí jednotlivec nést zodpovědnost za celé lidstvo, a pokud ano, má k tomu být nucen?