Strýček
Jugoslávie, konec 80. let. Rodiče se synem rychle ladí poslední přípravy na štědrovečerní večeři. Vždyť už za okamžik se objeví milovaný strýček z Německa. Ale pozor, jsou věci opravdu takové, jaké se zdají? Hanekeovsky zneklidňující debut zdařile balancuje na pomezí grotesky a tísnivého thrilleru a osobitým způsobem si pohrává s vyprávěcí strukturou.
Jugoslávie, konec 80. let. Rodiče se synem rychle ladí poslední přípravy na štědrovečerní večeři. Vždyť už za okamžik před domem zaparkuje milovaný strýček z Německa ve svém mercedesu a do té doby musí být všechno dokonalé. Ale pozor, jsou věci opravdu takové, jaké se zdají? Režiséři Andrija Mardešić a David Kapac ve svém debutu zdařile balancují na pomezí grotesky a tísnivého thrilleru a osobitým způsobem si pohrávají s vyprávěcí strukturou. Atmosféra snímku, zasazeného takřka výhradně do jedné lokace, je hanekeovsky zneklidňující, svým výrazným hereckým projevem ji pak podtrhuje populární srbský herec Miki Manojlović v roli strýce.