Ghost Dog: Cesta samuraje
Nájemný zabiják (Forest Whitaker), který se řídí samurajským kodexem. Mistrovské dílo Jima Jarmusche, ve kterém jdou ruku v ruce akce s meditací a který střílí nejen náboji, ale i životními moudry. Někdy se smrtelně vážnou tváří, jindy s nepatrným, ale o to účelnějším ironickým úsměvem v koutku úst.
Mlčenlivé scény, ve kterých pohledy hrdinů vyjádří víc než napjatý monolog. Neotřelá hudba, vycházející z nátury filmu a místa, kde se odehrává. Kontaktní, a přece neinvazivní kamera Robbyho Müllera. Konstanty, které fungují v tolika filmech Jima Jarmusche, se tentokrát protínají s opravdu mimořádnou intenzitou. A úplně stejně funguje přátelská synergie francouzsky mluvícího prodavače zmrzliny a afroamerického zabijáka inspirovaného kodexem japonského samuraje. „Všechno se mění,“ zaznívá ve filmu opakovaně, zdánlivě nesouvisející světy v ulicích New Jersey však fungují v nečekaném souladu. Ghost Dog je navzdory vší prolité krvi filmem rozvážným až klidným, filmem, který říká, že pro úplné porozumění nemusíte mluvit stejným jazykem. Film úhledný jako rukopis mafiána Louieho.