RoboCop
Antiutopický příběh o neporazitelném, strašlivými vzpomínkami souženém kyborgovi RoboCopovi, jenž bojuje proti zločinu v ulicích násilím nasáklého Detroitu, se stal jedním z divácky nejúspěšnějších snímků roku 1987, a posléze také synonymem filmového kultu osmdesátých let. Futuristická kritika reaganovského kapitalismu nikdy nebyla zábavnější.
U nízkorozpočtového akčního sci-fi RoboCop se čekalo, že zůstane v zapomnění archivu videopůjčoven, kde se to béčkovými filmy jen hemžilo. Jenže opak je pravda. Antiutopický příběh o neporazitelném, strašlivými vzpomínkami souženém kyborgovi RoboCopovi, jenž bojuje proti zločinu v ulicích násilím nasáklého Detroitu, se nejen stal jedním z divácky nejúspěšnějších snímků roku 1987, ale posléze také synonymem kultu osmdesátých let. Odtud slavného nizozemského provokatéra Paula Verhoevena čekal jen krok ke vzniku hollywoodského trháku Total Recall, díky němuž režisérovo jméno obletělo celý svět. Futuristická kritika reaganovského kapitalismu nikdy nebyla zábavnější. Film je uváděn v digitálně zrestaurované režisérské verzi.