Čaroděj ze země Oz
Ačkoliv adorovaná Shirley Temple tehdy věkově odpovídala malé protagonistce pohádkového muzikálu, byla pro roli Dorotky nakonec vybrána sedmnáctiletá Judy Garland, prý kvůli filmovým písničkám, pro něž se nehodil Shirleyin dětský hlásek. Zazpívala je čistě a zvučně a její dívčí zjev spolu s hereckým talentem ji rázem vynesly mezi nejžádanější hvězdy Hollywoodu. Flemingův Čaroděj ze země Oz, který budil nadšený úžas svými triky, výpravností, choreografií a líbivými melodiemi, má dnes neodolatelné nostalgické kouzlo.