Kdybys jen věděl
Od posledního kontaktu s bývalým přítelem uběhlo již několik měsíců, Leonora ho ale nemůže vyhnat z hlavy. Kdyby jen věděl, že věci, které mu provedla v minulosti, byly důsledkem její nemoci. Jak zoufale by si přála pohlédnout mu do očí a vše vysvětlit. Jenže touha po odpuštění může narušit osobní hranice toho, koho zoufale miluje.
Od posledního kontaktu s bývalým přítelem uběhlo již několik měsíců, Leonora ho ale nemůže vyhnat z hlavy. Myšlenky se vrací jako bumerang, volají po činech. Kdyby jen věděl, že věci, které mu provedla v minulosti, byly důsledkem její nemoci. Kdyby jen věděl, kam už díky terapii došla. Jak zoufale by si přála pohlédnout mu do očí a vše vysvětlit. Psychologické drama Nicolaie G. H. Johansena zprostředkovává pohled nemocné dívky, která touží po odpuštění, nerozlišuje však mezi láskou a posedlostí. Právě zohledněním hrdinčiny perspektivy je Kdybys jen věděl důležité, neboť k problematice psychického onemocnění nepřistupuje observačně a racionálně, ale emocionálně.