Ovoce stromů rajských jíme
Jedno z vrcholných děl československé filmové nové vlny je výrazně stylizovaným snímkem s prvky detektivky, podobenství a komedie mravů. Režisérka Věra Chytilová snímek vytvořila v témž týmu jako předchozí Sedmikrásky: spolu s filmovou výtvarnicí a scenáristkou Ester Krumbachovou a kameramanem Jaroslavem Kučerou.
Jedno z vrcholných děl československé filmové nové vlny je výrazně stylizovaným snímkem s prvky detektivky, podobenství a komedie mravů. Režisérka Věra Chytilová snímek vytvořila v témž týmu jako předchozí Sedmikrásky: spolu s filmovou výtvarnicí a scenáristkou Ester Krumbachovou a kameramanem Jaroslavem Kučerou. Žena Eva a muž Josef žijí v neurčitém prostředí penzionu se zahradou: tady se Eva seznámí s tajemným Robertem. Svádí ji myšlenka nevěry, ale pochopí, že Robert je vrahem žen. Mytický ráz příběhu doplňují mimořádné vizuální experimenty. Pocity bezvýchodnosti i katarzního osvobození dělají z hudby Zdeňka Lišky mimořádný zážitek.